فقط حق را جمیل یافتم

این ترانه از سندی میشناسینش حد اقل اسمشو شنیدید ترانش همیشه برام جالب بوده کلا سبکش خیلیباحاله خودتون بخونید
فقط اینو بدونید  اینو یه بچه اهوازی یا بهتر بگم خوزستانی گفته یه شهری توی ایران به نام مسجد سلیمان با اهواز یک ساعت خورده ای فاصله داره اولین چاه نفت رو انگلیسی ها توی این شهر زدن دوریه دارسین فکر میکنم باشه  یه چیزه باحالی که هست خیلی ها وقتی میخوان مثال بزنن که این قدیمی به درد نمیخوره  میگن این که مال دوره دارسینه
وقتی میرید توی این شهر فقط بوی گازه که به مشامتون میخوره نفتم که داره سنگم داره سنگهای پی ساختمون
اطراف این شهر مردم با فقر بسیاردارن زندگی میکنن فقر نه اینکه ژول ندارن حتی سواره ماشین بشن نه فقره این که دمپای ندارن نون ندارن بخورن دو سال پیش تلویزیون یه تیکه ای از این که حتی نمیشه گفت روستارو نشون داد که چند نفر داشتند مثل انسانهای اولیه زندگی میکردند
نمیاینده مردم اونجا گفت این که خوبه به مجریه تلویزیون گفت این که خوبه جای رفتید که راه برای ماشین بود جاهای هست که حتی نمیشه با ماشین برید اونجا که مردم از این بدتر هستند
حالا این ترانه  پایینو بخونید


یادم میاد آد آد آد آد آد
خا بیده بود به روی تخت با صورتی زرد به سقف اتاق نگاه میکرد
دستاش جون نداشت حرکت کنه می دونستم به بچه هاش فکر میکنه
آه چقدر به داروخانه ها رفتیم جواب نداریم شنیدیم
میگن فقط تو بازار سیاه داروهای خارجیا
میگن شهرمون پول نداره واسه همشهریاش دارو بیاره
تو مدرسه بهمون گفتن شهرمون نفت داره گاز داره سنگ داره
آه پس اینهمه ثروت کجاست توی صندوقچه های کیاست
چند نفر باید ازبیدارویی  بمیرن تا دزدارو بگیرن
یادم میاد یادم میاد پدره دستش خالی بود
وقتی اون رفت برمزارش گل گذاشتم مادر
یادم میاد یادم میاد پدر اصلیم ماهی مرد روی عکسش گریه کردم مادر
فضای سرد راهروی بیمارستان یا بهتر گورستان
تا چشم دکتر به مریض افتاد گفت اول پول میخواد
خودمون باید آمپول کزاز بخریم باید به دلار پول بدیم
باید از خارج برات دارو بفرستن خیرات بفرستن
میگن افراد خییر به مردم کمک کنن
تا کی دکترا باید از خارج دارو صدقه کنن تا کی
پس شما چکاره اید پول شهرمون کجا میره کدوم حساب بانکی میره
به ارواح خاک اون مرحوم خدا ازتون نمیگذره
یادم میاد یادم میاد پدره دستش خالی بود
وقتی اون رفت برمزارش گل گذاشتم مادر
یادم میاد یادم میاد پدر از بیماری مرد   
روی عکسش نازنینش گریه کردم مادر
یادم میاد یادم میاد پدره دستش خالی بود
وقتی اون رفت برمزارش گل گذاشتم مادر
یادم میاد

 

فقط حق را جمیل یافتم



سلام



خب خب مرسی از همی  دوستان که لطف کردند بهم زنگ زدن روزم رو بهم تبریک گفتند و از بچه های که  با آف یا با کامنت تبریک گفتن هم تشکر میکنم امیدوارم روزه عشاق که شد من به همشون تبریک بگم دو سه تاشونم میمونم برای سال دیگه که روزه مامانو بهشون تبریک بگم  فدای همگی شما البته من که قابل نیستم بقل دستیتون


خب این از تشکر قدر دانی

دیروز نه پریروز توی جعبه جادویی یه چیزی دیدم خیلی با حال من که کیف کردم یه پرفسور ایرانی از اثر انگشت میتونه دی ان ای بدن  رو تشخیص بده البته اصلا نمیدونم جریان چی حتی نمیدونم بگم دی ان ای بدن  رو تشخیص میده یا یه چیز دیگه باید بگم  و یه قلبه مصنوعی ساخته بود کاری  به اینا ندارم خب اون خارج بوده تازه ایران امده فامیلشوم   ((موسیوند)) خب میرسیم به اصل موضوع این شخص صد در صد لره چرا لره خب  تابلو یه چیزی  بگم اطلاعات عمومی تون زیاد بشه اونای  که نمیدونن بدونن لر ها منضورم لر های لرستانه نه بختیاری  ها چون  بختیاری هارو هم خیلی ها لر میدونن که این اشتباه خب بگذریم این وند که اخر فامیلشو تابلوش کرده اخه لرهای لرستان  خیشتره طایفه ها یه  وند اخره فامیلشون هست  یه طورای به خداوند  نزدیکن اخه اینم آخرش وند داره  اینم بماند یه چیزه جالبی که بود این بود


من نمیدونم چرا تا کسی به جای  نرسه علام نمیکنه بچگیاش چی  بوده  مثلا یارو الان امده شهر یه زندگی معمولی داره بهش میگی قبلا کجا بودی یا از بچه گیاش سئوال میکنی میگه تو شهر بودم بدش میاد بگه من دهاتی یا توی روستا دنبال گوسفندا میفتادم ولی همینکه به یه درجه مقامی برسه همجا  جار میزنه که اره من توی دهات زندگی  کردم چوپونیم کردم وثل آقای موسیوند   ولی بیاد مقام معرفت منو ببینید من بچه دهات نبودم ولی خب  اصلیتم مال اونجاست بچه که بودم خیلی دهات میرفتم دنبال گوسفندام به چرا رفتم از آب جوبم آب خوردم برای رفع تشنگی ووووووو اخه قراره من به یه جای برسم

 اینطوری نباشید در همه شرایط از اصل خودتون فرار نکنید


پاینده باشید 


آبدارچی

علی

فقط حق را جمیل یافتم


دلا باید به هر دم یا علی  گفت                    نه هر دم بل دما دم یا  علی گفت

 

بصدق دل همیشه یاد او کرد                     به  هر پیچ به هر خم یا علی گفت

 

یقین سری است  در دل های مردم             به هر شادی به هر غم یا علی گفت

 

دمی که روح در آدم دمیدند                     ز جا بر خاست آدم یا علی گفت

 

ز  بطن حوت کی آزاد می گشت             چو یونس بس که هر دم یا علی گفت

 

چو نوح از موج طوفان ایمنی خواست      توسل جست هر دم یا علی گفت

 

عصا در دست موسی اژدها گشت          کلیم آن جا مسلم یا علی گفت

 

نمی شد جان مرده زنده هرگز               یقین عیسی بن مریم یا علی گفت

 

پیامبر در شب معراج بر خاست          به قصد قرب اعظم یا علی گفت

 

علی  در کعبه بر دوش پیامبر            قدم بنهاد و آن دم یا علی گفت

 

ز جا کی کنده میشد درب خیبر           یقین مولا علی هم یا علی گفت

 

به فرقش کی اثر میکرد شمشیر          یقینا ابن ملجم یا علی گفت

 

علی حلال جمع مشکلات است           (( علومی )) هم همانجا یا علی گفت

 

 

 پیشا پیش ولادت با سعادت مولا علی رو  به همی شفیفتگان آن حضرت تبریک میگم

 

یه کیم نیاد  روز منو بهم تبریک بگه بده خیلی بده با معرفتا

 

 

آبدارچی

بی خیال


سلام

می دونم برای وبلاگ ایران روزی خیلی بعیده که مدت یک هفته و اندی آپدیت نشه خب پیشامده پیش می یاد دیگه ...
امروز هم هر موضوعی که می اومد تو ذهنم پر می زد و می رفت بخاطر همین یه خورده دونه پاشیدم و یه تور پهن کردم که هر موضوعی می یاد بیفته تو تورم و مجبور بشم در مورد همون بنویسم ولی خب هیچ موضوعی نیومد که نیومد
فکر کنم این موضوعها هم فهمیدن که اگر گیر بیفتن یه معجونی ازشون درست میشه اون سرش ناپیدا
این همکار ما هم که چند روزیه تو لاک مبارک فرو رفتن ( از من نشنیده بگیرین حالش اصلا خوب نیست ) یعنی قاط اندر قاط ( نگین از افسون شنیدن ها من بی تقصیرم و مطمئن باشین بعداٌ حاشا می کنم و میگم من نگفتم )
لوطی رو نمیگم ها آبدارچی رو میگم

در نهایت برای خودم و تموم کسایی که این روزها احساس پوچی می کنن

اگر حال و روزت ابریه بی خیال
اگر دلت گرفته
بی خیال
اگر احساس تنهایی می کنی بی خیال
اگر غم تو دلت سنگینی می کنه بی خیال
اگر هیچی سرجاش نیست
جا نزن
اگر اوضاع بر وفق مراد نیست
 دم نزن
اگر حس کردی داری تموم میشی
غز نزن
هیچی نگو که با گفتن من و تو چیزی درست نمیشه
اون گنبد دواری که باید بچرخه می چرخه

میگم یه زمانی می رسه دلتنگیهای ما آدمها تموم بشه - یعنی میشه .

افسون