عشق

سلام 
 دوستان هرکی به سئوال من جواب نده انشالله اینترنت برای یک ماه قطع بشه
 یه سئوال ساده فقط خواهش میکنم جواب بدید

عشق ؟

اینی که من بالا نوشتم خونده میشه عشق  انسانی که اون داشته باشه بهش میگن عاشق به اون کسی که عاشق، بهش عشق میورزه معشوقه میگن درسته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

البته فکر کنم قدیمی شده باشه این حرفا شما خودتون تا حالا کسی که عاشق باشه دیدید
اگر دیدید یا ندیدید  میشه عشق   من توضیح بدید منم یاد بگیرم ......


عشق ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


آبدارچی

بسم حق

توی دل یه دشت ٫ یه جاده آسفالته با هزار تا جاده خاکی ؛
توی دل این جاده ٫ یه خط سفیده با هزار تا خط تیره ؛
این خط از نور میاد و به همون نور هم منتهی میشه ؛
از اونجایی که خطه پس دایره نیست و خودش رو هم قطع نمی کنه ؛
سرم داره گیج میره .
یکی توجیه می کنه که این نور همه جا هست اما در ابتدا و انتهای این خط بوضوح دیده میشه ولی مگه میشه نوری باشه و دیده نشه شایدم چشمای من بسته ست ولی هر چقدر تلاش می کنم چشامم از این بازتر نمیشه . یعنی هنوز توی افکار خودم درگیرم ؟ هنوز هم اون خط رو درست ندیدم ؟
نکنه برای دیدن نور هم باید چراغ قوه داشت ؟ لطفا یکی یه شمع بده به من ...  

پدرخوانده

خوب شد خواب بودا

لوطی نزن .. اخخخخخخخخخخخ لوطی جون من
اخیششششششش از خواب پریدم خدایا عجب کابوسی بود
اما چی شد سرو کله من اینجا پیدا شد .. قضیه از اونجا شروع میشه که من از خیلی وقت پیش میخواستم با کمک شپل و یکی دیگه از بچه ها یک وبلاگ راه بندازم که بنا بدلایلی نشد تا چند روز پیش که دوباره هوس کردم یک وبلاگ راه بندازم ولی ازجایی که هیچ تخصصی تو وبلاگ نویسی نداشتم از لوطی کمک خواستم . اونم چون با پدرخوانده از من خواسته بودن اینجا چیزی بنویسم نه گذاشت نه برداشت گفت تف به روت پسر مارو قابل ندونستی ولی حقیقتا صحبت این حرفا نیست همونجوری که گفتم من اصلا تجربه نوشتن تو وبلاگو ندارم الانم که دارم اینجا مینویسم برای رفع کتک خوردن از لوطیه دیدم کم کم داره آنتراکم برای نوشتن تموم میشه گفتم بذار حالا فعلا یک مطلب درحد معرفی بنویسم .
ولی بدون شوخی همینجا از لوطی و پدرخوانده و ابدارچی تشکر میکنم بخاطر لطف و محبتشون و اینکه پسووردو در اختیارم گذاشتن حالا معلوم نیست چی بنویسم ولی اگه مطلب جالبی که فکر کنم بدرد اینجا بخوره پیدا کردم حتما مینویسم
حالا فردا لوطی میاد میگه پسر من به تو گفتم برو مطلب بزن اومدی اینجا داستان تعریف کردیو از وبلاگ خودت گفتی (یک تبلیغ دیگه )
خب فکر میکنم برای بار اول خیلی حرف زدم فعلا خوش باشین همگی


عزیز از مشهد

سلام

سلام دوستان هرکی به سئوال من جواب نده انشالله اینترنت برای یک ماه قطع بشه
 یه سئوال ساده فقط خواهش میکنم جواب بدید


انسان چیه  یا کیه یا چه موجودی   راحتتر بگم یکی بیاد آدم برای من توضیح بده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آبدارچی

بسم حق


- بازم یه روز سخت گذشت و باز فردا یه روز سخت دیگه . ولی خدا عمر بده این احمد آقا رو که در همه حال کمک حال ماست . ولی باز فردا باید بدوییم دنبال زندگی . یادش بخیر بچگی ها ٫ روزگاری که مادر پاهاش رو دراز می کرد ؛ من روی پاهاش دراز می کشیدم و اون نوای لالایی همراه با حرکت پاها : چپ ٫ راست ٫ چپ ٫ راست ٫ ...



- خدایا شکرت تونستم امروز هم خونه رو محیطی آروم قرار بدم برا بچه ها و تونستم امروز هم با خوشحال کردن دل یه پیرزن پیرمرد به پایان برسونم . آخ که این پیرزن و پیرمرد چقدر تو بچگی ها منو تحمل کردن یعنی میشه از پس این حق عظیمی که به گردن من دارن دربیام . وای از اون گهواره چوبی : صدای دلنواز قیژ قیژ با اون حرکت پاندولی : چپ ٫ راست ٫ چپ ٫ راست ٫ ...




- ای داد از این رفقا باز امروزم دیر کردن ٫ وللش در عوض بعدش کلی حال کردیم - سعید رو بگو چطوری انداختیمش توی استخر :‌چپ ٫ راست ٫ چپ ٫ راست ٫ ...




- یه نوزاد ٫ توی گهواره آروم خوابیده و مادر در حالی که خودش بین خواب و بیداریه ٫ اون رو آروم و ناخودآگاه تکان میده : چپ ٫ راست ٫ چپ ٫ راست ٫ ...




- چپ ٫ راست ٫ چپ ٫ راست ٫ ... چقدر تکان دادن منو ٫ حالم داره بد میشه ٫ چرا تموم نمیشه :         آهای !!!         زلزله !!!



- پلکام داغ شده ٫ همه چیز خاک شده ٫ هیچ صدایی نمیاد ...      اما چرا یه صدای ضعیف ٫ ناله « نوزاد » عجله کنین شما رو به خدا ...



تو اون لحظه که همه در خواب شیرین بودن هیچ کدوم خواب یه همچین بازی رو از سرنوشت نمی دیدن ... اما « وه از این نرگس جادو که چه بازی انگیخت »
حداقل اشک بریزیم برای اون رویاهای شیرین و یادمون باشه که امروزشون با چند تا پتو شاید رفع بشه اما فرداشون چی ؟ اون نوزاد که زنده مونده رو کی میخواد برش گردونه توی جامعه ؟
خدایا ...
دیگه اشکام ریخت ...

پدرخوانده

منت از انگشت خویش

 خارد ار پشت مرا انگشت من

           خم شود از بار منت پشت من


همتی کو؟ تا نخارم پشت خویش

           و ار هم از منت انگشت خویش


صفص اصفهانی

آبدارچی

دلم می خواد گریه کنم

واسه بغض های نترکیده تو حنجره ام

واسه پر پر شدن معصومانه گل سرخ

واسه محکومیت قناری تو قفس

دلم می خواد گریه کنم

واسه نشکفتن نرگس

واسه فریاد های بی صدا

واسه بی زبونی سوسن

دلم می خواد گریه کنم

واسه تشنگی کویر

واسه نباریدن ابر سیاه

واسه داغ دل لاله

گلتاج بانو

زلزله بم - آمار متفاوت و آمادگی جهان برای کمک
اجساد قربانیان بم
هزاران نفر در بم جان خود را از دست دادند
 

در مورد ارقام تلفات زمین لرزه روز جمعه، 26 دسامبر، در استان کرمان گزارش های گوناگونی انتشار یافته است.

براساس برخی گزارش ها، دست کم بیست و پنج هزار نفر در زلزله ویرانگر شهر بم جان باخته و دهها هزار نفر دیگر زخمی شده اند، اما منابع رسمی دولت ایران این آمار را تایید نکرده اند و گفته اند که با توجه به ادامه عملیات جستجو برای یافتن قربانیان زمین لرزه، ارایه ارقام واقعی از تلفات امکانپذیر نبوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا - ستاد حوادث غیرمترقبه کشور با صدور بیانیه ای گفته است که هنوز آماری رسمی انتشار نیافته و ارقام 20 هزار کشته و 30 هزار زخمی، که از سوی برخی منابع خبری انتشار یافته "غیرواقعی" است.

تنها سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی گفته است که تاکنون اجساد حدود پنجهزار نفر از قربانیان شمارش شده و ستاد حوادث غیرمترقبه تعداد زخمی های انتقال یافته به سایر نقاط ایران را حدود هشت هزار نفر ذکر کرده است.

زمین لرزه روز جمعه در شهر تاریخی بم در استان کرمان، باعث ویرانی بخش های عظیمی از شهر و قطع ارایه خدمات توسط تاسیسات زیربنایی شهر، از جمله شبکه های تامین آب و برق، شد در حالیکه بسیاری از ساختمان ها به خصوص در محله قدیمی بم، تقریبا از میان رفته است.

در اثر این زلزله بخش های بزرگی از ارگ باستانی بم، که از جمله بناهای تاریخی و جاذبه های مهم جهانگردی استان کرمان بوده، نیز فرو ریخته است.

سازمان های امداد رسانی ایران می کوشند به بازماندگان این زلزله کمک کنند و به خصوص با توجه به سرمای شدید شبانه در شهر امکانات اولیه را در اختیار آنان قرار دهند.

خبرگزاری ایسنا از قول محمد فرخی، نماینده جیرفت در مجلس، نقل کرده که با توجه به دامنه خسارات وارد شده به شهر، میزان کمک های ارسالی کافی نیست و بخش هایی از ساختمان های بم که سالم باقی مانده نیز برای سکونت اهالی امنیت لازم را ندارد.

با نابودی بخشی از خدمات بهداشتی شهر بم، از جمله چند بیمارستان، بسیاری از مجروحان به بیمارستان های سایر نقاط ایران انتقال یافته اند و برای این منظور، از هواپیماها و هلی کوپترهای نظامی نیز استفاده شده است.

درخواست کمک خارجی

با توجه به ابعاد گسترده ویرانی در شهر بم، محمد خاتمی، رییس جمهوری، ستادی را برای امداد رسانی تشکیل داده و نظارت بر آن را شخصا بر عهده گرفته است.

وی ضمن اعزام معاون اول رییس جمهوری و وزیر کشور به منطقه، به وزارت خانه های کشور، بهداشت، راه و ترابری و روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری دستور داده است تمامی امکانات را برای امداد رسانی تجهیز کنند.

محمد خاتمی
خاتمی بر عملیات امداد نظارت می کند
 

همزمان، دولت ایران آمادگی خود را برای دریافت کمک از کشورهای خارجی، به استثنای اسرائیل، اعلام کرده است.

در عین حال، دولت اسرائیل با صدور بیانیه ای مراتب همدردی خود را به ملت ایران ابراز داشته است.

جهانبخش خانجانی، سخنگوی وزارت کشور ایران، اعلام کرده است که گستردگی خسارات وارده به مناطق زلزله زده ایجاب می کند تا ایران از کمک های تمامی مجامع بین المللی و کشورهایی که تمایل به کمک دارند برخوردار شود.

وی گفته است که با تصمیم وزارت خارجه، امداگرانی که عازم ایران می شوند نیازی به دریافت روادید ورود ندارند.

سخنگوی وزارت کشور اقلام مورد نیاز را دستگاه ها و سگ های زنده یاب، دارو، پتو، چادر و واحدهای پیش ساخته اعلام کرده است.

به گفته وی، سازمان هواپیمایی کشوری برای انتقال کمک های بشردوستاه آماده شده و فرودگاه شهر کرمان به صورت شبانه روزی فعال است.

همدردی و کمک خارجی

در پی وقوع زلزله بم، مقامات چندین کشور جهان، ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران، آمادگی خود را برای ارسال کمک به بازماندگان زمین لرزه اعلام کرده اند.

از جمله جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا، ضمن اعلام همدردی با قربانیان زلزله استان کرمان گفته است که "ما آماده ایم به مردم ایران کمک کنیم."

 
جرج بوش رییس جمهوری آمریکا آمادگی خود را برای کمک به مردم ایران اعلام کرده و وزارت خارجه آن کشور مجموعه کمکهای بشردوستانه ای را به منظور ارسال به ایران آماده می کند
 

سخنگویان وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده اند که این کشور سرگرم تهیه مجموعه کمک هایی برای ارسال به آسیب دیدگان زمین لرزه در ایران است.

در زمین لرزه سیزده سال پیش در شمال ایران، ارسال کمک از سوی آمریکا با انتقادات برخی از گروه های تندرو در جمهوری اسلامی مواجه شد اما دولت وقت نیز این نوع کمک ها را پذیرفت.

در پی وقوع زمین لرزه در بم، ایتالیا، به عنوان رییس دوره ای اتحادیه اروپا، اتخاذ تصمیم هایی را برای کمک به ایران اعلام کرد.

دولت ژاپن نیز کمک هایی به ارزش 25 میلیون ین، شامل ژنراتور برق، چادر، تانکر آب و سایر ملزومات کمک های اضطراری را به ایران ارسال می کند و سازمان های امداد رسانی غیر دولتی نیز گروه های زنده یاب به بم اعزام کرده اند.

روسیه نیز ارسال کمک هایی به ایران را اعلام کرده و یک گروه تجسس بریتانیایی نیز برای کمک به یافتن افرادی که زیر آوار زنده مانده اند، عازم ایران شده است.

چین و چند کشور عرب نیز محموله هایی را برای کمک به آسیب دیدگان به ایران فرستاده اند.

سازمان ملل متحد هیاتی را به تهران اعزام کرده است تا در امر هماهنگی کمک های بشردوستانه به مقامات ایرانی کمک کند و کوفی عنان، دبیرکل این سازمان، خواستار ارسال کمک های فوری جهانی برای آسیب دیدگان زمین لرزه بم شده است.

شمار قربانیان زلزله به 20 هزار نفر رسید
زمین لرزه در ساعت 5:28 صبح به وقت محلی رخ داد
زمین لرزه در ساعت 5:28 صبح به وقت محلی رخ داد
 

مقامات ایران می گویند که در زلزله بم دست کم 20 هزار نفر جان باخته اند. رئیس جمهوری ایران خواستار امداد جهانی شده است.

این رقم ساعاتی پس از آن اعلام می شود که رقم قربانیان 15 هزار نفر اعلام شد. در حال حاضر 50 هزار نفر نیز مجروح هستند ولی حال گروههایی از آنها وخیم است.

به گفته استادار کرمان دو بیمارستان شهر بم بکلی از بین رفته است و ارگ باستانی بم نیز تخریب شده است.

بازماندگان حادثه از سویی نگران خویشاوندان بیمار و مجروح خود هستند که به دلیل کمبود امکانات و حجم بالای مجروحان از رسیدگی لازم برخوردار نمی شوند و از سوی دیگر باید با سرمای کویری در طول شب دست و پنجه نرم کنند.

تعداد بی شمار قربانیان خطر تعفن اجساد و آلودگی شهر را نیز افزایش داده است.


محمد خاتمی، رئیس جمهوری ایران، ضمن تلاش برای هماهنگ کردن امور مربوط به کمک به زلزله زدگان از جامعه بین المللی تقاضای کمک کرده است.

مقامات ایرانی وسایل و تجهیزات خاص امداد و بویژه سگ های تربیت شده ای را تقاضا کرده اند که با بو کشیدن به یافتن افراد زنده مانده یا قربانی در زیر آوار کمک می کنند.

زمین لرزه های اخیر در ایران
 
ژوئن 2002: زلزله در قزوین حدود 300 قربانی گرفت.
فوریه 1997: زلزله در شمال غربی ایران حدود هزار قربانی گرفت.
مه 1997: بیش از 1500 نفر در زلزله ای در شرق ایران کشته شدند.
ژوئن 1990: 35 هزار نفر در بدترین فاجعه طبیعی ثبت شده در تاریخ ایران در استان های گیلان و زنجان کشته شدند. آن زلزله بیش از نیم میلیون بی خانمان به جا گذاشت.
ژوئن 1981: بیش از هزار نفر در زلزله ای که شهر گلباف را ویران کرد جان باختند.
 

روسیه اعلام کرده است که امروز دو هواپیمای حامل کمکهای ضروری و امدادگران را به ایران اعزام می کند. بریتانیا گفت در حال فرستادن گروهی متشکل از 55 نفر از امدادگران برای جستجوی قربانیان است.

یونان و آلمان و ایتالیا نیز اعلام آمادگی کرده اند که به ایران کمک کنند. سازمان ملل متحد نیز با اختصاص یک کمک 90 هزار دلاری فوری یک تیم از کارشناسان خود را برای ارزیابی به ایران اعزام می کند تا به دنبال آن به بسیج امداد جهانی بپردازد.

شدت این زمین لرزه که در بم در استان کرمان رخ داده است 6.3 ریشتر بوده است. بسیاری از مجروحان حادثه به شهرهای اطراف انتقال داده شده اند.

علی تیموری ، روزنامه نگار در کرمان به بی بی سی گفت که تمام راههای منتهی به بیمارستانهای کرمان ( در 180 کیلومتری بم و مرکز استان) مسدود است و فقط عابرین پیاده می توانند خود را به نحوی به این مراکز برسانند.


وی افزود که بیمارستانهای شهر کرمان دیگر ظرفیت پذیرش بیمار را ندارد و بسیاری از بیماران در راهروهای بخش و حتی حیاط بیمارستان خوابیده اند.

وی افزود که زندان بم نیز تخریب شده و زندانیان نیز از زندان فرار کرده اند.

مصطفی محقق از سازمان هلال احمر ایران به بی بی سی گفت: "زمان حادثه بد بوده، (یعنی) اول صبح بوده و بسیاری از مردم در خانه بوده اند."

در همین حال خبر رسیده است که ستادی برای هماهنگی کمکها به آسیب دیدگان به ریاست عبدالواحد موسوی لاری تشکیل شده است.

بسیاری از بیمارستانهای منطقه آسیب دیده از مجروحان پر شده است
بسیاری از بیمارستانهای منطقه آسیب دیده از مجروحان پر شده است
 

در همین حال ایرنا همچنین به نقل از معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گزارش کرده است که "حال عمومی بیش از 90 درصد از مجروحین" حادثه زلزله "وخیم" است.

بر اثر زمین لرزه ارتباط تلفنی با این استان قطع شده است و امدادگران به سوی منطقه رفته اند.

همچنین اعلام شده که پنج هلی کوپتر و دو هواپیمای باربری حامل وسایلی از قبیل چادر، پتو، دارو و غذا به منطقه اعزام شده اند.

گزارش تلویزیون ایران حاکی است که مقامات کشور برای مجروحان حادثه درخواست خون کرده اند.

یک مقام هلال احمر ایران گفت که 75 درصد خانه ها در بم تخریب شده است.

بم در حدود 1000 کیلومتری جنوب شرقی تهران واقع است.

اعلام شده دست کم 500 نفر از قربانیان بخاک سپرده شده اند
اعلام شده دست کم 500 نفر از قربانیان بخاک سپرده شده اند
 

نگرانی از زلزله در تهران

مساله زلزله در تهران از مسائل مورد بحث در سالهای اخیر بوده و با زلزله امروز در بم بار دیگر مطرح شده است. با توجه به ضعف ساختاری بناسازی در ایران این نگرانی وجود دارد که در صورت وقوع زلزله مشابهی در تهران ابعاد فاجعه غیر قابل تصور باشد.

خبرگزاری کار ایران در گفتگو با رئیس مرکز مدیریت بحران در شهر تهران این نگرانی را طرح کرده است که آیا ممکن است زلزله بم به تهران هم برسد؟

رئیس مرکز مدیریت بحران شهر تهران در پاسخ گفته است: از نظر علمی امکان ندارد که زلزله‌‏ای که در بم اتفاق افتاده به تهران برسد چرا که خط لرزه در زلزله بم متفاوت از خط لرزه تهران است.

دکتر مازیار حسینی، تاکید کرد که منطقه بم نیز دارای ویژگی لرزه شناسی مخصوص خود است. ولی گفت مرکز مدیریت بحران شهر تهران در حالت آماده باش زرد قرار دارد.



به نقل از بی بی سی

دلم دیگه نمی لرزه

صبر کن !!!

تا آخرش بخون لطفا!!!

تا حالا شده فریاد مثل یک استخون تو گلوت گیر کنه ؟ تا حالا شده فکر کنی توی یک دریاچه افتادی و با اینکه شنا بلدی اما دست وپاهات لمس شدن ؟ تا حالا شده مثل خوابای بچگیها , یه غول ببینی که داره میاد سمتت , اما نه توان حرکت داری و نه توان فریاد زدن و کمک خواستن ؟ انیجا همونجاییه که احساس درموندگی می کنی . شاید یک یا دو راه بیشتر نمونده باشه .

آقا جان امروز حالم گرفته ست . افتادم توی یک دور , توی یک لوپ , توی یک حلقه بی نهایت . میام اول خط اعلام وجود می کنم , خودم رو عضو ثابت می کنم , کم کم خودمو می کشم بالا , سعی می کنم هم از اونی که هستم دور نشم و هم به اونی که مخاطبینم میخوان نزدیک باشم , ظاهرا همه چی رو به راهه که ناگهان می بینم باید ثابت کنم که : کی هستم ؟ چی هستم ؟ چیکاره ام ؟ هدفم چیه ؟ اگه صادقانه حرف بزنی یا باورشون نمیشه یا میخندن به سادگیت , اگه رک بگی ممکنه طرف رو بهت زده کنی و بعد هم باعث رنجشش بشی , اگه سعی کنی با سیاست باشی و به اصطلاح هم دروغ نگی و هم هوای اینو داشته باشی که طرفت سنگکوب نکنه تازه محکوم به دو رنگی میشی . اون وقته که باید بری از صفر شروع کنی . آخ !

عزیز جان اینجاست که می فهمم ما خودمون باعث میشیم که طرف مقابلمون دروغ بگه . نشستیم یه گوشه مثل خاله زنکها راجع به مردم قضاوت می کنیم , به نقدشون می کشیم , به محاکمه . بعد خیلی راحت اونجوری که میخوایم و خودمون می بینیم محکومشون می کنیم و ... حکم رو اجرا می کنیم اون هم به بدترین شکلش . روشنفکری چیه ؟ انصاف کیلو چنده ؟ عدل و قسط مربوط به کدوم فرهنگ لغته ؟ و آخرش به قول اون مرحوم عزیزتر از جان : << دل خوش سیری چند ؟... >>

کریس دی برگ توی یکی از ترانه هاش میگه : << و این سوال همیشه برام هست که ما به کجا میریم؟ ... >>

دلت خوشه ها ول کن بابا بذار حالمون رو بکنیم ؛ بذار گپمون رو بزنیم ؛ بذار مخ طرف رو تیلیت کینم ؛ بذار یه کم سرکارش بذاریم ؛ بذار ادای این آدمای خیلی های کلاس و یا خیلی فهمیده رو در بیاریم ؛ این حرفها که برا ما نون و آب نمیشه ؛ بعدش هم که دیوار حاشا بلنده ...

هنوز حالم گرفته ست هر چی بیشتر حرف می زنم بیشتر احساس درموندگی می کنم . اینقدر پراکنده گفتم که نمی دونم این آخرش رو چه جوری تموم کنم ؟ فقط می دونم چیزی حدود 5 ماهه که بهترین موهبتهای الهی رو از دست دادم : دیگه قلبم به این راحتی ها نمی لرزه ! دیگه اشکم به راحتی روی گونه هام نمی لغزه ! دیگه نمیخوام به سر همه دنیا فریاد بکشم برای آرزوهای بلند و پر شورم ! خدایا چی شد که به این راحتی اون صداقت رو باختم و ... باختیم !!! 

آهان یادم اومد آخرین راههای موجود ...  >>>>>>   خدا   <<<<<< ...

باید برم سراغش

فعلا یا حق

پدرخوانده