سلام


هوا خیلی خرابه انقدر که .....

چند وقت پیش توی  وبلاگ یک کرمانشهای  مطلبی خوندم با عنوان من یک کرد هستم  هزارتا ایراد گرفته بود دم از این میزد که چرا نمیزارن توی مدارس کردی درس بدند

 

حالا به نظر شما این کار بکنن چی میشه عرب ها هم که میخوان توی مدارسشون  عربی درس بدند  ترکا هم همینطور بلوچه ها هم همینطور  لرها هم همینطور

 

همونطوری که میدونید ایران یه کشوری که  شاید صدتا لهجه داشته باشه

همین خوزستان خودمون چند تا لهجه داره

 

 جنوب خوزستان که گویش  عربی  دارند اندیمشک بیشترشون لری حرف میزنن  دزفولها هم دزفولی صحبت میکنن  حالا میشه گفت شوشتری ها یه چیزی مثل دزفولی و بختیاری حرف میزنند  مسجد سلیمان ایذه شهرهای اطرافشون که گویش بختیاری دارند   راهمرمز  یه چیزی  شبیه بهبهانی ها  بختیاری حرف میزنند

بهبهانی  ها هم که بهبهانی حرف میزنند 

ببینید توی یه استان چه شلم شوروای میشه  حالا بماند توی ایران چی در میاد اگر همه بخوان به لهجه یا زبان خودشون حرف بزنن تدریس کنن ....

 

منم یه کامنت برای این دوستمان گذاشتیم ((  سلام . فقط به من بگو چه قدر اشتباه میکنم . من لر هستم میخوام با شما لری حرف بزنم حرفام رو متوجه میشید شمام با من کردی حرف بزنید یه دوست دیگه رو میشناسم که ترکی حرف میزنه بغل دستی من هم که عربی حرف میزنه همه زبان مادری خودشون رو دارن حرف میزنن و بهش افتخار میکنن خب میدونی چی میشه تازه توی شهری که من هستم خیلی زبان بیشتر از اونی هست که شما فکرشو بکنید اینجای که من هستم یه زبان هست به نام بهبهانی که مختص خودشون و هیچکس دیگه این زبان رو بلد نیست تازشم بختیاری هم هست لریم که هست عربی هم هست میدونی چی مشه یه کم فکر کن انقدر حق به جانب حرف نزنید یه کم فکر کنید بابا اروپا داره یه کشور میشه یه زبان با یه پول یک مرز بعد عربها که میخوان خوزستان رو جدا کنن یه صندلی بزارن سازمان ملل و بشینن انجا کردا هم که خودت بهتر میدونی ترکها دوست ندارن از عربها و کردها عقب بیفتن از اونور بلوچ چه هم میگن ما چیمون از عرب کرد ترک کمتره بیا این ایران برای خودتون تیکه تیکش کنید بابا چقدر شما ساده هستید شما اگر قرار بود مادر و پدرتون به زبانه کردی با شما حرف بزنن و معلم های کلاستیونم کردی حرف بزنن تو کوچه برزنم که کردی حرف میزدی فکر بکن میخوای وارد دانشگاه بشی بعد حتما فقت باید دانشگاهی بری که کردی درس بدن .... مسخرس نه بابا یه کم فکر کن که چرا توی هر شهر کوچکی که تا دیروز مدرسه درست حسابی نداشته دانشگاه ازاد زدن بیشترشم از غیر بومی ها قبول میکنن ..... به نطر من این کار خوبی برای نمیدونم دیگه چی بگم ولی واقعا اینو بگم من خیلی کوچیکتر از اونی هستم که بخوام اینارو به شما دوست عزیز بگم ما دیگه ما نیستیم میتونیم بگیم من من منم من بی نام نشانم قبلا میگفتم ایرانی ولی الان نمیدونم چی بگم این ایران که من میگم هیجا این خاک مال من نیست هر تیکشو یکی میخواد به نام خودش کنه من کدوم تیکشو بردارم))

 

البته این کامنت رو به نام بی نام نشون نوشتم وقتی انقدر شلم شوروا هست من بهتره بینام نشون باشم

چند تا لینک میدم یه نگاه بندازید بد نیست

 

توی در گیری های اهواز سایتی بود به نام  الاهواز  خط میداد به این تجزیه طلبها

توی درگیری های کردستان هم که این سایت پشتیبانی میکنه درگیری های کردهارو

 

آبدارچی( بی نام نشون ) توی کشوری که همه ساز خودشون رو میزنن بقیه هم کور کورانه پیروی میکنن همون بهتر  که اسمی از من ایرانی نباشه

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 04:07 ب.ظ http://jomhour.blogfa.com

شهرام سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 08:33 ب.ظ http://www.shahram511.persianblog.com

وب جالبی داری
همشهری هم که هستی
ولی نگفتی کدام هویت را قبول داری؟

مهسا یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:57 ب.ظ

salam man ham hamshahritonam
man ye chizi az to harfat khondam kheyli khastei az zendegi kamelan moshakhase
bemiram bacham dare az bein mire...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد