پدر


پدر جان تو پاکی تو بی کینه ای 
                              تو آرام آبی تو آئینه ای

پدر جان تو خوبی تو آرامشی 
                              تو یک باغ سبز گل خواهشی

نگاهت شکوفه دلت باغ نور
                              تو کوهی تو کوهی تو سنگ صبور

پدر آفتاب دلت بی زوال
                              تو سرو ستبری و من چون نهال

پدرجان تمام وجودم تویی
                              پدر هستی ام تار و پودم تویی

پدر تاول دست تو زندگیست
                              پدر تا ابد کار ما بندگیست

پدرجان تمام دلم جای تو
                              دو دیده فدای قدمهای تو

پدر خانه ام با تو باغ بهشت
                              ترا مهربانی به قلبم نوشت

پدر جان دلت سبز هر رویش است
                              نگاهت مفاهیم هر جوشش است

پدر آسمان دلت پاک پاک
                              تو احساس آبی و من مثل خاک

پدر جان نبینم که دل خسته ای 
                              دو چشمم نبیند که بشکسته ای


سلام
این شعر رو تقدیم می کنم به همه باباهای دنیا مثل بابای بهنام بابای ابوالفضل نمی دونم شامل بابا شپلم میشه یا نه ولی خب تقدیم اون هم می کنم  
این شعر رو توی دفتر و دستک دوران دبیرستانم پیدا کردم و به مناسبت ۲۵ سالگرد وفات پدرم نوشتم . نمی دونم خوشتون می یاد یا بهتر بگم خوشتون اومده یا نه ولی خب فکر کنم من و امثال من خوشمون بیاد و با همه وجود درکش می کنیم....
امیدوارم که سایه ستبرش همیشه ایام بالای سرتون ماندگار باشه و قدر این نعمت رو بدونین نمی خوام بگم آدم تا از دستش نداده درک نمی کنه ایشاا..... هیچوقت از دست ندین اما اینو بدونین که انسان توی جوانی حتی بزرگسالی بهتر و بیشتر به وجودش محتاج می شه اونموقع است که نبودنش نبودن صدای گرمش سایه مهربانش بیداد می کنه و تیشه به ریشه می زنه مثل من دوست داشتم هنوز وجود داشت گرچه هیچوقت خاطره ای ازش به یاد نداشتم گویی که هیچوقت برای من وجود نداشته ولی ای کاش بود حتی اگر کور حتی اگر افلیج حتی اگر ناتوان ......
ای کاش بود........
افسون



نظرات 11 + ارسال نظر
پــگاه شنبه 20 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 10:16 ق.ظ http://JoVita.PerSianblog.Com

به نام خدا
سلام افسون جان .........خوبی عزیزم ؟........
خیلی وقت بود ننوشته بودیا .........خیلی ذوق کردم که اومدی .........شعرت خیلی زیبا بود ....... ای کاش منم بابات بودم به منم می دادی ( گریه ) ......... وقتی شپلی بابایه خوب منم بابا بزرگم ......چی می شه مگه ؟ ( دو نقطه دی ) .
در آخر برات آرزو می کنم که همیشه شاد باشی و نذاری دلت قصه دار بشه ..........

~ خدانگهدار .......

یاسر شنبه 20 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 10:25 ق.ظ http://manofereshte.blogsky.com

خدایش بیامرزاد. میدونی؟ به نظر من همه آدما یه تاریخ انقضا دارن!

آبدارچی شنبه 20 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 12:53 ب.ظ

سلام .
۲۵ مین سالگرد پدر بزرگوارتون رو بهتون تسلیت میگم روحش شاد .

عزیز از مشهد شنبه 20 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 02:57 ب.ظ

سلام ابجی افسونی . منم بهت تسلیت میگم سالگرد فوت پدرتو .

رویا شنبه 20 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 04:16 ب.ظ

تسلیت می گم

آق فری شنبه 20 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 05:32 ب.ظ

سلام . تسلیت میگم . خدا رحمتش کنه . یا حق

[ بدون نام ] شنبه 20 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 05:36 ب.ظ

منم تسلیت میگم بابایی .. ایشالله سایه مادر بالا سرتون باشه

اسپایدر شنبه 20 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 10:09 ب.ظ

سلام
چه غم وقتی که دخترش تویی.

پریشان یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 08:35 ق.ظ http://sharhparishani.persianblog.com

سلام افسون جان خیلی قشنگه منکه خیلی حال کردم.اینو بی اغماض میگم.واقعا قشنگه.دستت درد نکنه. راستی سلمان خان ممنون که اومدی و نظر دادی .به اسم خودت تو وبلاگم نوشتم دوست داشتی بیا ببین. کوچیک همه بچه جنوبا هستیم دربست از خود تهران تا دم در خونشون.کاش...

رضا یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 08:42 ق.ظ http://agha-reza.persianblog.com

پدر آسمان دلت پاک پاک...

فاطمه شنبه 7 تیر‌ماه سال 1399 ساعت 05:22 ب.ظ http://.Gravatar.co

روحت پدرت شاد
انشالله سایه مادرت همیشه بالا سرت باشه عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد